Cesta za Fordem Focus II s benzínovým motorem 1.6 74 kW

Začátkem ledna mě oslovil kamarád s prosbou o pomoc při koupi staršího vozu. Ve výběru měl jasno, rozhodl se pro Ford Focus Kombi druhé generace s benzínovým motorem o výkonu 1.6 74 kW.

Musím uznat, že jeho volba padla na opravdu povedené auto. Ford Focus je vyhlášený skvělými jízdními vlastnostmi, prostorným a praktickým interiérem a v případě vybrané atmosférické jednotky také příkladnou spolehlivostí. Pokud nezanedbáte pravidelné servisní intervaly a běžnou údržbu, odvděčí se vám bezproblémovým provozem a nízkou spotřebou.

Vraťme se ale k výběru. Kamarád měl vytipované tři nabídky, dvě v Novém Jičíně a jednu ve Frýdlantě nad Ostravicí. Bez meškání jsem se vrhl do práce a pokusil se o autech zjistit veškeré dostupné informace. Následně jsem kontaktoval prodejce a domluvil s nimi termíny prohlídek. Všechny tři se podařilo naplánovat na jedno odpoledne, navíc s minimálními časovými prodlevami.

Nejprve jsme vyrazili do Nového Jičína prověřit vůz vyrobený v roce 2009, který byl s nájezdem 144 000 km dovezen z Německa. Na autě bylo na první pohled znát, že se o něj původní majitel pečlivě staral. Nikde nebyla ani stopa koroze, motor předl jako malé kotě,  a vše fungovalo přesně tak, jak má. Ve výbavě nechybělo elektrické stahování oken a nastavení zrcátek, vyhřívané čelní i zadní sklo, rádio s CD přehrávačem a ovládáním pod nastavitelným volantem, palubní počítač a střešní lyžiny. Skvělý dojem podtrhla testovací jízda, která neodhalila ani ten sebemenší problém. Auto se na silnici chovalo výborně.

Druhý kousek byl i přes nižší nájezd okolo 120 000 km ve výrazně horším stavu. Trhavý zvuk motoru nevěstil nic dobrého a pohled na rezavý podvozek nás jen utvrdil v tom, že o této nabídce nemá vůbec smysl uvažovat.

Vydali jsme se proto do Frýdlantu, kde jsme si měli prohlédnout stříbrný vůz, který majitel jako nový zakoupil v roce 2008 přímo u dealera Ford. Nájezd 130 000 km, plná servisní historie a bohatá výbava z něj činili mírného favorita, nicméně prohlídka odhalila několik drobných nedostatků. Páté dveře nesly známky oprav koroze a karoserii na několika místech hyzdily hluboké škrábance. Kosmetické vady by ale nevadily tolik, jako motor, který při kontrolní jízdě netáhl tak, jak by měl.

O tom, který z prověřených vozů doporučit, jsem nemusel přemýšlet nijak dlouho. Jasným vítězem se stal ten prve prohlédnutý, který si kamarád nakonec i další den koupil. Výborný stav potvrdila i technická prohlídka, kterou auto prošlo bez jakýchkoli připomínek.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *